ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 2
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 19
  • بازديد ديروز : 21
  • بازديد کننده امروز : 16
  • بازديد کننده ديروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 40
  • بازديد ماه : 40
  • بازديد سال : 47
  • بازديد کلي : 1,495
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.144.35.148
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اول از همه اسم تراک و آهنگ های البوم حباب بگم

صدبار
تو که میدونی
هوایی شدی
نرو
بخند
تو حتی
نمی ذارم خسته شی
دلشوره (تنهایی)
دوستت دارم
میدونن “بستکی”
کی جای من اومد
حباب
غریبه
باور کنم

|صحبت های محسن یگانه عزیز|

 

سلام

اول در مورد تاخیر آلبوم و این ۲ سالی که گذشت میخوام باهاتون صحبت کنم…یه توضیح کامل بدم و بریم سراغ جزئیات آلبوم…

زمانی که تو ۲ آلبوم موفق داشتی خیلی ها منتظرن ببینن تو کی زمین می خوری…

خیلی ها خیلی ها خیلی ها منتظر موفقیت بعدی ِ تو نیستن و این واقعیته! نگران تو نیستن و تازه

خیلی هم خوشحال میشن از اینکه کسی اگه مدتی موفق بوده شکست بخوره…

نمیدونم چرا این رسمه اما خیلی ها دنبال این ماجران…

چیزی که واسه من مهم بود این بود که “باید” درست کار کنم..

یه کار سختی که وجود داره اینه که من یه خوانندم که حالا بخوام بازاری کار میکنم درست

نیست اما مارکت برام خیلی مهمه…

عام پسند بودن ِ کارم برام خیلی مهمه اینکه با اقبال عمومی مواجه شه آلبوم یا اثری که دارم روش زمان میذارم..

هم باید حواسم به خودم و خواسته هام باشه هم به موزیسین ها..

اینکه وقتی بعده ها آلبوم رو خودم گوش کردم احساس ناراحتی نکنم که چرا فلان کار رو کردم یا فلان کار رو نکردم و فلان کار رو درست انجام ندادم…

یه مساله هم این بود که وقتی رگ خواب اومد توقعات سیر سعودی گرفتن و برای همین الان کار - کارِ سختیه…نه اینکه نشدنی باشه ها ! نه..

اما چون توی اون آلبوم یه سری اتفاقات خوب که اتفاقی هم نبودن اتفاق افتاد توی این آلبوم هم باید کاری میکردم که یه اتفاقی بیفته خودش…

که دقیقا هم فکر کنم این اتفاق افتاده ولی خب معلوم نبودم و نگران بودم یه کم..

تعداد آهنگهایی که خیالم رو راحت تر می کردن رو بیشتر کردم..

یه موضوع برام سواله !! نمیدونم چرا الان دوستان ِ طرفدار نگرانن و فکر می کنن الان از ۱۴ تراک آلبوم ۱۳ تاش شش و هشت ِ و یه دونه هم هاوس !! همش فکرشون اینه! ولی خب اینجوری نیست…درسته که تعداد تراکها بالاست اما این تعداد بالا به خاطر اینه که واقعا دیگه نمی تونستم حذف کنم هر کس هم جای من بود نمی تونست حذف کنه….

تازه این ۱۴ تا هم از فیلتر خودم عبور کردن که شدن ۱۴ تا وگرنه باید ۲ تا سی دی میدادم بیرون!!

اگر بخوام آلبوم حباب رو با نفسهای بی هدف مقایسه کنم تعداد آهنگهای غمگینم حتی از اون آلبوم هم بیشتره! همچنین از رگ خواب که به نسبت ریتمیک تر از نفسهای بی هدف بود..

خدا رو شکر الان آلبوم پر و پیمون شده!

آها ! یه چیز دیگه هم بگم! این به همه ثابت شده که حرف از روی هوا نمی زنم آدم متوهمی هم نیستم…هی گفتم آقا صبر میکنم سکوت میکنم صبر میکنم و سکوت میکنم ولی الان دیگه شاید باید بگم…اینکه چند تا از کار توی آلبوم حباب از پدیده های کاملاً عجیب و تکن…کارایی که اصلا نشنیدین اصلاً !…

منظورم اینه که نمونشون رو تا حالا نشنیدین نه فقط از من از خیلی از خواننده ها نه فقط داخلی کلیه کلی منظورمه…یه ذره جدیده! جدیده جدید….همه جوره آلبوم یه ذره غافل گیر کنندست

برای همین خدا رو شکر شُکه اولیه رو داره…

از بابت نوع کارها هم خیالتون راحت سعی کردم همه نوع سلیقه ای رو توی چهار چوب درست از سطحی نگری تا عمقی نگری رو در نظر گرفتم… توی یه چهارچوب خاص که نه از این ور بوم بیفتم و نه از اون طرف…در مورد همه موارد و جزئیات… مثلا اینکه چه جوری

شعر بگم.. میتونستم شعری بنویسم که در حد خودم جوری باشه که مثلا بگن در سطح مولانا (بزرگنمایی) نوشته شده باشه!! ولی نکردم این کار رو یا انقدر سطحی بنویسم که بشه مثه اون دسته از رپ هایی که گوش نکرده رد میکنیم و این کار رو هم نکردم…

ولی گذاشتم فقط از لحاظ احساسی پر و پیمون شه ترانه ها که واقعا هم چند از کارا عجیب و غریب شدن تا حدی که بتونن شنونده رو اذیت کنن…

برای دوستانی هم که هی میگن قدیم قدیم قدیم قدیم میخوام بگم که از اون کارا هم داریم تو آلبوم..مثلاً “کی جای من اومد” قشنگ رو مغز همه راه میره..

از مهمترین نکته بخوام صحبت کنم یعنی زمان انتشار…آقا ۲ سال صبر کردید خداییش خداییش خداییش نمی خوام تعریف کنم یا بگم من کار عجیبی میکنم اما حتما یه دلیلی داره که انقدر منتظرید دیگه! حتما موزیک ِ خوبی پیدا نکردید که منتظرید…به خدا خود ِ منم همین مشکل رو دارم که بتونم یه سلکشن ِ خوب جمع کنم واسه اینکه توی ماشین گوش کنم..ی همه هم این مشکل رو دارن..

چرا؟ خب منم باید حواسم باشه که به این درد مبتلا نشم..

واقعا کار کارِ سختیه و راحت نیست جمع کردن ِ مجموعه ای که همه چیزش کامل باشه…

واقعا راحت نیست…آره میشه ۲ تا شعر ساده ۲ تا ملودی ساده برداشت و گفت آقا ۲ تا سیکل آکرد قدیمی استفاده کن و تنظیم هم که با دو تا چوب میزنیم میکس و مسترم که نمیخوااااااد ! کی

به میکس و مستر دقت میکنه!!

در حالی که من الان از لحاظ هزینه ای حالا اگه کاملا انرژی و زمان رو بذاریم کنار و اصلا

این دو مورد اساسی رو در نظر نگیریم و بخوام براتون از هزینه ی مادی بگم چندین میلیون

تومن روی پولی که برای البوم از شرکت گرفتم گذاشتم و به جاهای مختلف تقدیم کردم برای حالا تنظیم و ساز و امکانات و بقیه جزئیات… و هنوز هم تموم نشده هزینه هام..

آلبوم همین الان ِ الان هم حاضره…همین الان که دارید متن صحبتهام رو میخونید آلبوم حاضره اما مجبورم اضافه کاری کنم… اضافه کاری هایی که اولا جبران این دو سال وقفه و تلاش رو کنه و اینکه نشون داده بشه که به اندازه ۲ سال تلاش کار هست توی آلبوم…

موسیقی کار اداری نیست… شرایط خاص خودش رو داره….زمان کافی میخواد…

من توی این دو سال ۵ ما نتونستم کار کنم و فقط پروژه هام رو باز میکردم و می بستم…

نمی کشیدم..اما به جاش یهو ۱ ماه به اندازه ۱ سال مجبور بودم کار کنم که کارم بتونه

جوابگوی انتظارات باشه..کلش میشه بی خوابی… کار ِ من خیلی سخت شده چون توقعات بالاست… خیلی هم خوبه که توقعات بالاست یعنی اصلا از این ماجرا ناراحت نیستم…چون میدونم اگه این توقعات نبودم خیلی سهل انگاری میکردم…

می تونستم بگم خب الان که دیگه به درجه ای از رفاه رسیدم…خب برم کنسرتام رو بذارم…

۲ تا ترک بگیر هم بذارم توی آلبوم و ۸ تا از ۱۰ تا تراک هم مهم نیست درب و داغون و

معمولی باشه و بعد بگم خب طرفدارای عزیزم برید خوش باشید و خودم از این طرف یه

قرارداد سنگین ببندم واسه آلبوم بعدم که یه پول ِ قابل شمارش دستم برسه و بگم خب حالا فلان میلیون تومن رو دارم یه عالمه میلیون تومنش رو بر میدارم واسه خودم و یه خورده میلیون

تومنش رو میذارم واسه تنظیم و ۲ تا ساز و کلا اینا میشه آلبوم!!

اما دلیلی نمی بینم این کارا رو کنم…

فکر من درآمدی نیست….فکرم اومدن و موندگار شدن ِ اثرم ِ…قبلا هم این اتفاق افتاده…کدوم آلبوم ۲ سال این اتفاق براش افتاده که مدام گوش داده بشه…بشه باهاش بارها کنسرت رفت….تازه با تمام ایراداش…

می خوام اینو بگم که میرزه بعد از ۲ سال یه کوچولو دیگه هم صبر کنید…

من قرار بود ۲۶ تیر آلبوم رو تحویل بدم و ۳ مرداد حباب توی بازار باشه…میتونم الان هم این

کار رو کنم اما فقط به خاطر شما این کار رو نمی کنم…دوست ندارم موزیکی گوش کنید که

بیشتر از اون حقتون ِ ..دوست ندارم به کم راضی باشید…

می تونستم کاری کنم ۳ مرداد آلبوم دستتون باشه اما این کجا و آن کجا که شما مطمئن باشید آخر ماه رمضون می تونید یه آلبوم کامل از هر لحاظ رو توی مغازه بخرید…

این ۱ ماه رو هم از اعتبار خودم خرج کردم…نه شرکت زیر بار می رفت به سادگی و نه

موجی که دوستان درسته کردن بودن اجازه میداد و نه غیره…همه هم یه گوش ِ چشم به این آلبوم دارن خدا رو شکر !!

از بزرگ بزرگا تا کوچیک کوچیکا خدا رو شکر قشنگ منتظرن ببینن و چیکار میکنم….چون

یه سری اشتباهات برای بعضی موزیسین ها به وجود اومده…من امیدوارم که این اشتباهات رو نکرده باشم..من که خودم میدونم بی ایراد نیستم…من خودم میدونم بی ایراد نیستم…

امیدوارم مجموعه ی آلبوم مجموعه اشتباهی نباشه…ولی فکر کنم بعد از این همه مدت اون قدر اعتبار رو دارم که بخوام ۱ ماه اضافه کنم به تایم ِ کارم تایمی که دارم واسه کارم

زحمت می کشم…

یه صحبتی هم با اونایی دارم که هی میگن چرا انقدر کنسرت میذاری!

میشه یه نگاه بندازین و بگین من از اسفند تا الان چرا تهران کنسرت نداشتم؟!

مگه من نمی تونستم چند بار دیگه هم برج میلاد اجرا داشته باشم؟!

مثلا امکان داشت که در آمد نداشته باشه کنسرتم؟!! یا مثلا آجری چیزی خورده تو سرم؟!

طبیعتا یکی از این حالتها باید توی ذهنتون باشه دیگه…

نه واقعا چرا کنسرت تهران توی برج میلاد نداشتم؟!

اگه من مادی گرا بودم حتما این کار رو می کردم شک نکنید…

بحث مادی گرایی و خودخواهی نیست این کنسرتهایی هم که می بینید شهرستان داشتم واقعا

اجراهای عقب افتاده ای هستن که قراردادها بسته شده بودن و تاریخ هاشون انتقال داده شده

بوده…من خودم نامه ها رو می فرستادم واسه ارشاد…من میدونم چند بار یه برنامه کنسل

شده.. تازه شما نمی دونید چند تا اجرا رو کنسل کردیم…خودتون خبر از تعداد اجراهایی که

میشد یاشه و کنسل کردیم ندارید…

چرا این مدت آبادان کنسرت نداشتیم؟ مگه نمی شد آبادان اجرا داشته باشیم؟ می شد..

زمانش هم همین موقع ها بود…

اما من می خواستم کار کنم رو آلبومی که شما منتظرشین…

قرار بود این روزا روزای آخر آلبوم باشه و میدونستم وقت نمیشه…

من آدم بی معرفتی نیستم…درسته که خیلی ها این مدت بی معرفتی کردن به اضافه ی اینکه این ۲ سال شما خودتون شاهد بودین که چه بالاهایی سرم آوردن…

ولی من خیلی خیلی خیلی بچه پر رو تر از این حرفام که بخوام کلا کم بیارم…

انقدر هم جون دارم که زورم به همه برسه… این از این…

در مورد کنسرتها یه نکته دیگه هم بگم که بعضی از اجراها لغو شدن که کنسرتهای دیگه برگزارشدن! این رو هم بدونید خوبه…..

شرایط من رو هم که میدونید؟ می دونید دیگه؟ کلا شرایط من … :دی بوده و هست…

دوستان گرامی شاید خیلی وقتها نشه خیلی محکم داد زد… نمی تونم همه چیز رو توی بوق وکرنا کنم…چون اون وقت اتفاقتی برام میفته که طول درمان داره :دی

به همین دلیل کنسرت بیرجند من کنسل شد! من همین دلیل کنسرت پردیس من کنسل شد و منتهران هم اجرا نداشتم و حالا نگید چرا کرج برنامه گذاشت نگید چرا رشت گذاشت و اون شرایطه … :دی

نگید.. که اگر دست خودم بود عمرا کنسرت رشت رو میذاشتم.. نگید که چرا واقعا شیراز

کنسرت گذاشت…

من هر هفته می تونم بندر عباس اجرا داشته باشم بس که طرفدار و درخواست هست… نرفتم به خدا من خیلی جاها می شده برم و نرفتم…تهیه کننده ها بیچارمون کردن ولی من فکر اینور بود.. مطمئن باشید مادی گرایی رو من تاثیر نذاشته.. راستی! ماشین نو مبارک!!

ولی همین ماشین نو هم واسم همون کار قبلی رو میکنه! نهایت اینه که باهاش برم سر میکس ومستر توی استدیوها…سر سازها برم…آتلیه عکاسی و همین کارا…دیگه آخره آخرش اینه که مثلا دارم میرم شمال کنسرت ماشین رو هم ببرم که خانومم هم بتونه بیاد که بگیم یه مسافرت هم رفتیم!! سر خودمونو گول بمالیم…

در حالی که….. پاسپورت خدا رو شکر وجود داره…کنسرت تهران هم میشد بذاریم…آلبوم

رو هم میشد زودتر از اینها بدم وبعدش شونصد تا کنسرت تهران بذارم و کسی هم نمی پرسه چرا و بعد تند تند هم برم این ور و اون ور و موبایلم هم خاموش باشه…

میشه؟!! نمیشه من کلا برم مسافرت خارج از کشور و اونجا باشم همش؟! میشه دیگه…. یه ذره منطقی باشید… یه ذره بی معرفت نشین خدایی…

این چند وقت هم من کلا صدام در نیومد کلا هم نبودم…

آهان راستی! یعنی من باید مورد سوال قرار بگیرم که چرا به پروفایل شخصیم در اون تارنمایخاص سر میزنم؟!! یعنی من از صبح تا شب و بر عکس فقط باید بشینم پای کامپیوترم به اف ال استدیو نگاه کنم؟!!! یعنی حق ندارم لپ تاپم رو بذارم کنارش گاهی برم اینترنت یه گشتی بزنم

روحیم عوض شه؟! بیرون که نمیرم…ماشینمم که پوسید زیر آفتاب..خب؟ یه جورایی هم تویدفتر کارم زندگی می کنم تقریبا……. اینا خداییش درد و دل ِ الله وکیلی همه رو هم دارم باخنده می گم بنویس دارم با خنده میگم.. همین جمله ی خودم رو هم بگو.. همین جمله که الان گفتم ” همین جمله ی خودم رو هم بگو ” رو هم بگو !!!

پس اولا انقدر انگ ِ بی معرفتی نزنید انگ ِ تفریح در فیس آباد رو هم نچسبونید به من… همین دیگه….

کار خوب زمان می خواد…خدایی یه سایت معرفی کنید بریم بشه ازش آهنگای خوب دانلود

کرد! من خودمم از تراکای توی ماشینم خسته شدم… موزیک خوب سراغ دارید بگید بخرم یا دانلود کنم… نیست آقا نیست….

در مورد یه سری افراد…

یه سری افراد توی این ۲ سال از کنار حواشی که ساختن کاملا” بی جهت شناخته شده شدن!!

از شبهه مطبوعاتی ها و شبهه تهیه کننده ها تا شبهه رفقا !! از این شبهات یه سری ها الکیالکی معروف شدن که دلیلش هم خود ما بودیم.. اولیش سادگیه من بوده و دومیش هم این بود که دامن زدیم به حاشیه ها….یعنی طرف اسمش رو احدی نمی دونه بعد که فلان ماجرا پیش میاد ا

ین آدم میشه کسی که مثلا الویس دوست داشته باهاش کار کنه (منظور هنرمندها نیست) !!..

در مورد عکس و داستان های مختلفش!

دوستان خواهش می کنم در مورد عکس ها یه سری چیز ها رو دقت کنید..

از اون عکسهایی که از زوایای مختلف از من ساخته میشه و اینکه من رو کنار چند نمونه دیگهاز عکسهای منتاژ شده ی خودم قرار میدن و میگن اینا برادرامن وگرفته تاااااااا اون عکسهایی که میگن فلانی که توی این عکس هست همسر محسن یگانست!

لطفا کلا بی خیال این حواشی و حدس و گمان ها شید…مگه قرار ِ ما موزیک نبوده؟! به خدا این زندگیه شخصیه منه! مگه نیست؟!

از من و همسرم هیچ عکسی توی اینترنت نیست و پیدا نمی کنید…نذارید که باز شبهه به وجود بیاد و فرصت پیدا بشه برای اون شبهاتی که در موردشون حرف زدم..

در مورد عکس انداختن هم این رو بگم که من هیچ مشکلی نداشتم و ندارم … اما یه جاهایی واقعا باید بدونید که به خاطر همون مسائل ِ … :دی نمی تونم! دست من نیست!! اون جاهایی که نمی تونم عکس بگیرم در واقع “نباید” عکس بگیرم…یه جور مصلحت اندیشی درش ست..چون همون عکس یا عکسها بعدا میشن پیرهن عصمون و حالا بیا و درستش کن.. کار میرسه جاهایی که شاید نتونید باور کنید…نامه زده میشه به فلان جا ! که فلان خواننده فلان ِ !!

یعنی کلا … :دی !! بووووووووووووووووووووق !

بریم سراغ آلبوم..

چیدمان تراکها الان مشخص نیست معمولا تا لحظه ی آخر این موضوع شکل ثابت نداره.. مثل رگ خواب که قشنگ می تونم بگم ثانیه آخر سکوت اومد اول و نباشی رفت جاش و نسخه ی اصلی آلبوم رایت شد..

اسم تنظیم کننده ها و قطعاتی که تنظیم کردن رو میگم..

شهاب اکبری:

صدبار (یادته): حالا سر اسمش هنوز تصمیم نهایی نگرفتیم..

تو که میدونی: یکی از قدیمی ترین تراکهای آلبوم که بر میگرده به زمانی که داشتم آلبوم نفسهای بی هدف رو می بستم! از اون زمان زیر خاکی نگه داشتمش! یعنی سی دی برسه به این آهنگ قشنگ خاک بلند میشه ! ولی با حاله..

نرو: !!!! قرار بود نذارم توی آلبوم اما میذارم صرفا به این خاطر که چشم بعضی ها درآد !

بسیار هم خفن شده!

بخند: که توی کنسرتها شنیدید…

علی ثابت:

تو حتی … : واقعا مشکل اسم واسه این تراک داریم..

نمیذارم خسته شی: کار خوبی شده!

دلشوره (تنهایی): از اون غمگینااااست…

تنظیم های خودم:

دوستت دارم: یه کار شش و هشت که میشه پیش بینی کرد که از اون اتفاقات عجیب باشه..به

نظرم خیلی قابل ِ گوش کردن ِ .. به این خاطر نمی گم که خودم تنظیم کردم!! حالا چون توی خش تنظیمات هستیم نمی خوام این شبهه پیش بیاد..تنظیمش چیز عجیبی نیست اما خوش صداست.. یه ذره موزیکش شیطونه واسه همین اون صحبت اولیه رو کردم..

هوایی شدی: یه شش و هشت ِ خاص تر.. میشه گفت “بستکی” سبکشه..از بندری ها بپرسید

میدونن “بستکی” چیه.. بستکی ولی الکترونیک..تلفیقی شده… ولی بندری نیستاااا !

کی جای من اومد: یه کار اسلو که از خیلی خیلی خوبهای آلبومه…

مهران عباسی:

حباب: قرار نیست این قطعه کار ِ بگیری باشه…کاری باشه که بخوام بگم عجیب و

غریبه…کارایی که سوژه ای هستن و رو پایه ی سوژه ی شعر سوارن کارایی هستن که خود به خود بعد از دو سه بار گوش دادن نمیشه زیاد گوششون کرد مگه اینکه تنظیم کمک کنه یا ملودی کاری کنه.. اگر نه خواننده هر کاری هم کنه سوژه ی شعر لو رفته و اون جذابیت رو از دست داده و کاملا هم طبیعیه…

باور کنم: این کاریه که ترجیع بندش مال همون دوره ی نفسهای بی هدف ِ ولی نگهش داشتم الان اومدم کوبیدم و ۴ طبقه ساختمش..!

این آهنگ دومین موردیه که میتونه فوق العاده بگیره.. میشه اتفاقی که برای سکوت افتاد رو

براش پیش بینی کرد.. قصدمون هم از اول این نبود که کاری مثل سکوت بسازیم و فکرمون

روی مجموعه آلبوم بوده که خفن بشه..

خدا رو شکر همه چی خوب بوده و همه خوب کار کردن… این وسط فقط من اضافیم :)

تنظیم مشترک من و مهران عباسی:

نمیشه: اتودش رو توی ویدئوی جاست یگانه دیدید و شنیدید..

گروه پازل:

بیت آخر: قطعاً تراک آخر آلبوم این قطعس…

یه کار فوق العاده غمگین که کاملا دپرس ِ این آهنگ…

کلا توی کارهایی که اسم بردم هر کدوم از ما حداقل ۱ کار فوق العاده دپرس توی تنظیم هامون داریم..

میکس و مستر:

چون زمان اضافه ای که اضافه گذاشتم فقط به خاطر میکس و مستر بوده الان نمی تونم در

موردش حرف بزنم..این همه زحمت برای آلبوم کشیده شده نمیخوام واسه اینکه این بخش رو عجله ای بسته باشم اون همه موارد خوبه دیگه زیر سوال برم و آهنگها خوب شنیده نشن..

نوازنده ها:

پکیج خیلی قوی تر از آلبوم های قبلیه.. چیزی که توی این آلبوم بیداد می کنه تنظیم های خوب و سازهای خیلی خوبه و خوبیش هم اینه که هر سازی به جا استفاده شده..

توی ترکیه هم از بهترین گروه نوازنده های زهی استفاده کردم.. کلی اونجا ساز ضبط کردم و

کلی هم اینجا ! اما برای بهتر شدن آهنگها این کار رو کردم نه صرفا پر کردن فضای آهنگها…

وکال (ضبط صدای خواننده):

میخوام خیالتون رو راحت کنم و بگم نگران این بخش نباشید.. کلی هزینه کرده بودم و آخر به این نتیجه رسیدم که هر چی ساده تر باشه بهتره.. آخرین باری که اومدم وکال اصلی رو بگیرم

تمام کابل های اصلی رو دور زدم و کابل سافت رو وصل کردم به کامپیوتر… همین! اون همه

افکت و سخت افزاری که خریده بودم رو گذاشتم خارج از سیستم.. اومدم یه ضبط ساده کردم که از نظر حسی عالی باشه.. خیالتون هم راحت از همون سیستم نفسهای بی هدف استفاده کردم

واسه وکال… همون سیستم و همون جنس وکال.. فقط پخته تر و حساب شده تر اجرا کردم…

دوستتون دارم…

یا علی..

محسن یگانه..

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

نظرسنجی

چه چیزی را بیشتر در سایت قرار گیرد ؟؟؟